A pályázat célja, hogy a középiskolás diákok csapatban mutassák be, hogyan élnek együtt emberek és állatok a saját környezetükben. Lehet ez egy kutatás vagy művészi feldolgozás: a lényeg, hogy a fiatalok saját szemszögükből és kreativitásukkal közelítsék meg a témát.
A pályázat a Bartók 3.0 módszertanra épül. Ez azt jelenti, hogy a munka analóg terepi tapasztalattal indul (megfigyelés, interjú, fotózás, rajzolás), majd következik a digitális feldolgozás és közösségi megosztás. Így egyszerre fejlődik a diákok kognitív intelligenciája (kutatás, rendszerezés), érzelmi intelligenciája (empátia, személyes kapcsolat, művészi kifejezés), valamint digitális készségei és kompetenciái és legfőképp, mindezek révén, az analóg (terepi) és digitális (online) világok közötti hídépítési készségük. Ez utóbbi az egyik legfontosabb készség lesz később a munkaerőpiacon és már most saját életükben, fejlődésükben egyaránt.
Kategóriák
A) Mini kutatási projekt (kognitív intelligencia): tudományos vagy ismeretterjesztő feldolgozás (pl. rövid tudományos összefoglaló, interjúk állattartókkal vagy szakemberekkel, fotódokumentáció, grafikon, riportfilm).
B) Művészeti megközelítés (érzelmi intelligencia): az állatokhoz fűződő kapcsolat bemutatása művészi, kreatív formában (pl. vers, novella, rajz, rövidfilm, fotósorozat, zene, slam poetry).