A pályázat célja, hogy a felső tagozatos diákok feltérképezzék otthoni vagy szűkebb környezetükben meglévő, akár pozitív, akár negatív élelmiszervásárlási, ételkészítési és élelmiszer-hasznosítási szokásokat. Egy maximum 10 diából álló PowerPoint-prezentáció formájában készítsenek kéthetes vásárlási, ételkészítési és maradékhasznosítási tervet, amelyben a már meglévő pozitívumok jógyakorlatként, a negatív vonások pedig jobbítási szándékkal, konstruktív kritikaként jelennek meg a pályaművet szemlélők és a diák családja számára.
A pályázat célja továbbá, hogy a pályamű elkészítése során a diákok élelmiszervásárlási és -fogyasztási szokásai tudatosabbá váljanak, felismerjék az ok-okozati összefüggéseket, és fejlődjön rendszergondolkodásuk.
A pályázati feltételek és további tudnivalók a pályázati kiírásban és szabályzatban találhatók.