A pályázat célja, hogy a középiskolás diákok minimum két héten keresztül (de hosszabb időszakot is választhatnak) feltérképezzék otthoni vagy szűkebb környezetükben meglévő, akár pozitív, akár negatív élelmiszervásárlási, ételkészítési és élelmiszer-hasznosítási szokásokat. Ezt követően egy maximum 10 diából álló PowerPoint-prezentációban helyzetjelentést, valamint akció- és költségtervet készítsenek a tudatosabb élelmiszerfogyasztás érdekében. Fontos, hogy a fokozatosság és a reális megvalósíthatóság elvét figyelembe vegyék, úgy, hogy a környezetükben már meglévő pozitívumok jógyakorlatként, az esetleges negatív vonások pedig jobbítási szándékkal, konstruktív kritikaként jelenjenek meg a pályaművet szemlélők és a diák családja számára.
A pályázat célja továbbá, hogy a pályamű elkészítése során a diákok élelmiszervásárlási és -fogyasztási szokásai tudatosabbá váljanak, felismerjék az ok-okozati összefüggéseket, és fejlődjön rendszergondolkodásuk.
A pályázati feltételek és további tudnivalók a pályázati kiírásban és szabályzatban találhatók.